مشاور دات اینفو | بزرگترین پلت فرم مشاوره رایگان مشاور دات اینفو | بزرگترین پلت فرم مشاوره رایگان
ترک اعتیاد در کوتاه‌ترین زمان

آیا ترک اعتیاد در کوتاه‌ترین زمان یک واقعیت است؟

قسمت زیادی از وابستگی به مواد مخدر جنبه‌های روانی پیدا می‌کند و به زمینه‌های روانی افراد بر می‌گردد. به خانواده آن‌ها به شخصیت آن‌ها به مشکلاتی که در قبل داشتند، به شیوه برخوردشان با مسئله، به شیوه‌های حل مشکل، به روش‌هایی که برای مبارزه با استرس آموختند، بر‌می‌گردد و خیلی بعید است که بشود این‌ها را با یک ماده شیمیایی یا یک دارو برطرف کرد.

تبلیغ ترک اعتیاد در کوتاه‌ترین زمان آیا درست است؟

افراد و جاهایی که تبلیغ درمان‌های معجزه‌آسا و درمان‌های کوتاه‌مدت را می‌کنند، در واقع راه درستی را به ما نشان نمی‌دهند. به عنوان مثال ممکن است که در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای دیده شود که ارسال داروها می‌تواند به برای بهبودی از این بیماری افراد کمک کند.

اینجا این سؤال مطرح می‌شود برای بسیاری از بیمارها که آیا این روش، روش مناسبی هست یا نه؟ اما نگرانی بیشتر از زاویه بی‌خطر بودن این روش‌ها هست. سؤال این است که آیا این روش‌ها بی‌خطر است؟ جواب این است که با توجه به موادی که در این داروها استفاده می‌شود در بسیار موارد خودشان وابستگی‌آور هستند، می‌توانند سیر این بیماری‌ها را بدتر کنند و خطر جدی برای سلامت جسمی و روانی بیماران داشته باشند.

عوارض روش‌های کوتاه‌مدت ترک اعتیاد

روش‌های کوتاه مدت یا روش‌های سریع و فوق سریع که به عنوان روش‌های خیلی محدود و پژوهشی در دنیا مد نظر هستند، معمولاً روش‌هایی نیستند که با توجه به فشارهای فیزیولوژیک، عوارضی که به بدن شخص وارد می‌کنند و هزینه های بالا و خطراتی که دارند، در دنیا مورد استقبال قرار بگیرند.

در کشور ما هم شاید بر اساس تبلیغات یا شاید با توجه به تصورات مردم ما که فکر می‌کنند اعتیاد یک بیماری کوتاه مدت است و با یک سم‌زدایی ساده مشکل حل می‌شود. این روش‌ها استقبال می‌شوند ولی چندان از نظر متخصصین روش‌های صحیحی نیستند.

برچسب ها
  • اگر این مطلب برات مفید بود و فکر می کنی ممکنه به افرادی دیگه‌ای هم کمک کنه اون رو برای دیگران ارسال کن

لطفا در مورد محتوای این صفحه نظر بدهید یا سوالاتتان را مطرح کنید . ما از ایجاد بحث و گفتگو در مورد محتوای منتشر شده در سایتمان استقبال می کنیم

نیاز به مشاوره دارید ؟