مشاور دات اینفو | بزرگترین پلت فرم مشاوره رایگان مشاور دات اینفو | بزرگترین پلت فرم مشاوره رایگان
پیش داوری

بررسی یک ناهنجاری به نام پیش داوری یا قضاوت دیگران

پیش داوری یا قضاوت رفتار و گفتار دیگران از ناهنجاری‌ها. رفتار ناپسند و عادات مخرب در جامعه است. شرط اول در قضاوت دانستن تمام حقایق است. ما از تمام حقایق آگاهی نداریم. بنابراین نمی توانیم قاضی خوبی باشیم. آیا از عواقب این عادت آزاردهنده و زشت آگاهیم؟

پیش داوری یا قضاوت دیگران چه تاثیری در زندگی دیگران دارد؟

اگر هر یک از ما از تاثیر قضاوت های نادرست شتابزده و ناآگاهانه خودمان در زندگی اطرافیان مطلع شویم و این نکته را در نظر بگیریم که پیش‌ داوری کردن می تواند مسیر زندگی دیگران را تغییر دهد سعی در کنار گذاشتن این عادت نادرست خواهیم کرد. پیش داوری در بیشتر مواقع اشتباه از آب در می آید. به همین دلیل می تواند باعث ایجاد اختلال در انواع رابطه ها بشود.

راهکار عادت پیش داوری یا قضاوت دیگران

باید این را بدانیم که تا زمانی‌که در موقعیت و شرایط دیگران قرار نگیریم نمی توانیم در مورد اعمال و رفتار آن ها قضاوت کنیم. برای ترک این عادت ناپسند کافی است تا نسبت به دیگران و اطرافیان مهربان باشیم و سعی کنیم آن ها را ببخشیم.

قبل از نتیجه گیری کردن درباره حرف های دیگران خوب فکر کنیم. قبل از قضاوت شرایط دیگران را در نظر بگیریم. یادمان باشد اصلاح جامعه از اصلاح خودمان شروع می شود. پس به جای آن که به دنبال پیدا کردن عیوب و مشکلات دیگران باشیم به دنبال رفع ایرادات و نواقص خود باشیم.

اگر این طرز فکر در ذهن تمام مردم جامعه نهادینه شود به زودی شاهد جامعه‌ ای پیراسته از مشکلات و ناهنجاری ها خواهیم بود.

برچسب ها
  • اگر این مطلب برات مفید بود و فکر می کنی ممکنه به افرادی دیگه‌ای هم کمک کنه اون رو برای دیگران ارسال کن

لطفا در مورد محتوای این صفحه نظر بدهید یا سوالاتتان را مطرح کنید . ما از ایجاد بحث و گفتگو در مورد محتوای منتشر شده در سایتمان استقبال می کنیم

نیاز به مشاوره دارید ؟