مشاور دات اینفو | بزرگترین پلت فرم مشاوره رایگان مشاور دات اینفو | بزرگترین پلت فرم مشاوره رایگان
گفتگوی بین اعضای خانواده باعث گرمی روابط می شود

چگونه روابط بین اعضای خانواده را نزدیک و گرم کنیم؟

عصر، عصر ارتباطات است. در یک چشم بهم زدن با دوستی که آن طرف دنیاست می توانیم ارتباط برقرار کنیم. برایش عکس و ویدئو بفرستیم و از احوالش خبر بگیریم. اصلا ارتباط از جمله نیازهای ارزشمند و اساسی بشر است و ساده ترین راه ارتباط، ارتباط کلامی و گفتگو کردن است.

عامل دوری در بین اعضای خانواده 

این که متوجه شویم در خانواده ما خیلی وقت است که افراد دور هم جمع نمی شوند، خیلی وقت است که درباره موضوع مشترکی صحبت نشده و خیلی وقت است که جمع خانوادگی زیر یک سقف برای ما به وجود نیامده است، یک گام بزرگ است. گام بزرگی برای رسیدن به این موضوع که خانواده ما دیگر با هم گفتگو نمی کنند و این زنگ خطری است برای دورشدن دل ها از هم.

راه حل 

یک راه خیلی خیلی ساده برای گفتگوی بیشتر بین اعضای خانواده، گزارش دادن روزانه است. افراد خانواده باید این مهارت را یاد بگیرند که گزارشی از عملکرد روزانه شان به هم بدهند. پدر و مادر و فرزندان باید اتفاق هایی که در طول روز بیرون و داخل روز داخل خانه برایشان اتفاق می افتد تعریف کنند و مثلا یک خاطره خوب یا بد از اتفاقات روز سپری شده بگویند.

فواید ارائه گزارش روزانه

این کار خیلی مهم است و فواید زیادی هم دارد. مثلا وقتی پدر یا مادر از کار و سختی هایی که در طول روز متحمل می شوند حرف می زنند غیر مستقیم به بچه ها یاد می دهند که وقتی آن ها بزرگ شدند باید تلاش کنند و دنیای مهربانی در انتظارشان نیست. 

همچنین درک همدلانه ای از وضعیت زندگی پیدا می کنند و از شرایط هم بیشتر مطلع می شوند و احساس صمیمیت و همراهی بیشتری با هم کسب می کنند. از طرفی فضای گفتگو باعث می شود پدر و مادر هم در جریان آخرین وضعیت فرزندانشان از نظر تحصیلی، فرهنگی و دوستان شان قرار بگیرند. 

گفتگو بین همسران 

از طرفی این چنین گفتگویی بین دو همسر هم باعث ایجاد احساس نزدیکی بین دو نفر و افزایش محبت بین آن ها می شود. البته باید در نظر داشته باشیم که این گفتگو صرفا برای ایجاد احساس همدلی است و نباید بگذاریم بهانه ای برای جر و بحث شود. 

مواظب باشیم!

گاه شرح اتفاقات روزانه می تواند باعث کشیدن شدن بحث به حرف های ممنوعه و گلایه گذاری و ابراز ناراحتی و اتفاقات تلخ گذشته شود. اینجا لازم که ما توانایی کنترل بحث را داشته باشیم. شاید بد نباشد به نحوی که طرف مقابلمان از ما ناراحت نشود بحث را عوض کنیم یا خودمان با تکرار و همراهی طرف مقابل باعث نشویم که بحث عمیق تر شود و خدای ناکرده تبدل به جر و بحث و جدل و در نهایت قهر و کدورت شود.

 

 

 

برچسب ها
  • اگر این مطلب برات مفید بود و فکر می کنی ممکنه به افرادی دیگه‌ای هم کمک کنه اون رو برای دیگران ارسال کن

لطفا در مورد محتوای این صفحه نظر بدهید یا سوالاتتان را مطرح کنید . ما از ایجاد بحث و گفتگو در مورد محتوای منتشر شده در سایتمان استقبال می کنیم

نیاز به مشاوره دارید ؟