مشاور دات اینفو | بزرگترین پلت فرم مشاوره رایگان مشاور دات اینفو | بزرگترین پلت فرم مشاوره رایگان
معرفی کتاب روانشناسی اهمال کاری

معرفی و خوانش کتاب روانشناسی اهمال کاری

در اینجا قصد داریم به معرفی یک کتاب در حوزه روانشناسی بپردازیم. کتاب روانشناسی اهمال کاری از دکتر آلبرت آلیس و دکتر ویلیام جیمز ران کتابی است که می خواهیم آن را برای حل مشکل اهمال کاری و سهل انگاری به شما معرفی کنیم.

معرفی کتاب روانشناسی اهمال کاری

این کتاب که توسط آقای علی فرجاد ترجمه و در انتشارات رشد در سال 1397 به زیور طبع اراسته شده، حدود 230 صفحه دارد. از شما دعوت می کنیم که این کتاب را تهیه و به نکات عالی آن فکر کنید. با هم بخشی از آن را می خوانیم:

خوانش کتاب روانشناسی اهمال کاری

رفتار افراد در برابر خواهش های اشخاص یکسان نیست، بعضی به تمایلات مردم فکر نمی کنند و در برابر خواهش های آن ها بی تفاوت باقی می مانند، ما این افراد را مردمانی بی احساس یا پرتوقع می دانیم، حتی رفتار پدر و مادرها هم درباره فرزندان خود ممکن است مستبدانه وخالی از عطوفت باشد.

بعضی پدرها فرمان روایان خانه اند و در گفتار آن ها لحنی عامرانه وجود دارد مانند تو باید اطاعت کنی، تو باید به مدرسه بروی، باید حرف گوش کنی، تو باید با دیگران بسازی و هزاران بایدهای دیگر در کلام آن ها شنیده می شود. آیا کودک فقط به گفته شما متوجه می شود که باید کارش را به موقع انجام دهد؟ مسلما نه؛

او این رفتار را طی زمان از بزرگترها فرا می گیرد. این بایدها چه بسیار که فرد را به اهمال کاری سوق می دهد. شما به این موضوع چگونه فکر می کنید؟ گاهی به دلایل مختلف موفق نمی شوید که کارتان را به موقع انجام دهید و در نتیجه احساس شرمندگی می کنید. احیانا به خودتان می گویید من آدم بدی هستم چون کارم را به موقع انجام ندادم.

کسی که در ارزش وجود خود شک می کند، طبیعی است که آمادگی انجام کار خوب را ندارد. تاکید بسیار بر انجام کار خود نشانه آن است که گوینده، مخاطب را فردی آماده و مصمم نمی داند و این خود تلقینی منفی به شمار می آید یعنی گوینده اعتماد ندارد که شنونده او کارش را به موقع انجام می دهد.

برچسب ها
  • اگر این مطلب برات مفید بود و فکر می کنی ممکنه به افرادی دیگه‌ای هم کمک کنه اون رو برای دیگران ارسال کن

لطفا در مورد محتوای این صفحه نظر بدهید یا سوالاتتان را مطرح کنید . ما از ایجاد بحث و گفتگو در مورد محتوای منتشر شده در سایتمان استقبال می کنیم

نیاز به مشاوره دارید ؟