مشاور دات اینفو | بزرگترین پلت فرم مشاوره رایگان مشاور دات اینفو | بزرگترین پلت فرم مشاوره رایگان
معنویت در زندگی

آیا معنویت در زندگی کمکی به ما می‌کند؟

معنویت یکی از فضیلت‌های افراد توانمند و موفق است که خیلی از انسان‌ها در زندگی به دنبالش هستند. بسیاری از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که پرداختن به معنویات مزایای زیادی برای انسان دارد. بهدلیل اهمیت این موضوع در این بخش سراغ مقاله‌ای از دکتر رایان تی‌هاول روان‌شناس و استاد دانشگاه سان‌فرانسیسکو رفتیم. ایشان در مقاله‌شان نکات ارزشمندی درباره ویژگی‌های افرادی که معنویت در زندگی‌شان جاری است مطرح می‌کنند که با هم مرور می‌کنیم.

ویژگی‌های مثبت شخصیتی افراد معنوی

نکته اول: مهربان و بخشنده بودن از ویژگی‌های افراد معنوی است. پس در اولین قدم روی داشتن این ویژگی‌ها کار کنید. سعی کنید صفاتی مانند شاکر بودن، مثبت‌اندیش بودن و سخاوتمند بودن در دادن وقت و امکانات به دیگران را هم تمرین کنید. این موارد معنویت زیادی را برای‌تان به‌همراه می‌آورد.

نکته دوم: روی شکوفایی خودتان کار کنید. معنویت روی خیلی از جنبه‌های عملکردی انسان تاثیر می‌گذارد. مثلاً افراد معنوی روابط مثبت و خوبی با دیگران دارند، عزت‌نفس‌شان بالاست، مثبت اندیشند، زندگی‌شان معنا دارد و اهداف مشخصی را در زندگی دنبال می‌کنند. افراد معنوی به‌دنبال خودشکوفایی هستند.

آن‌ها به دنبال یک زندگی بهتر هستند و رشد شخصی و ارتقاء جز اهداف مهم و اصلی‌شان در زندگی است. انگار معنویت برای این افراد راهی است که آن‌ها در مسیر خودشکوفایی هدایت می‌کند. دلیلش این است که معنویت باعث می‌شود انسان‌ها بر روی ارزش درونی خودشان متمرکز شوند و تلاش کنند که به انسان بهتری تبدیل شوند.

نکته سوم: به دنبال تجربه اتفاقات نو و تازه باشید. افراد معنوی بر روی فعالیت‌های روزمره‌شان متمرکز می‌شوند و همواره به دنبال این هستند که تجارب و خاطرات جدیدی را برای خودشان خلق کنند. افراد معنوی کوچک‌ترین خوبی‌ها را هم در رویدادهای روزمره می‌بینند و خیلی بیشتر می‌توانند از لذت‌ها و شادی‌های زندگی هر چند کوچک باشند لذت ببرند.

این خیلی خوب است که همه ما به این نکات و ویژگی‌ها فکر کنیم و ببینیم تا چه اندازه به معنویت در زندگی‌مان می‌پردازیم.

دلتان شاد و زندگی‌تان سرشار از معنویت.

برچسب ها
  • اگر این مطلب برات مفید بود و فکر می کنی ممکنه به افرادی دیگه‌ای هم کمک کنه اون رو برای دیگران ارسال کن

لطفا در مورد محتوای این صفحه نظر بدهید یا سوالاتتان را مطرح کنید . ما از ایجاد بحث و گفتگو در مورد محتوای منتشر شده در سایتمان استقبال می کنیم

نیاز به مشاوره دارید ؟