مشاور دات اینفو | بزرگترین پلت فرم مشاوره رایگان مشاور دات اینفو | بزرگترین پلت فرم مشاوره رایگان
معرفی کتاب هفت عادت خانواده های موفق

چگونه احساساتم را به همسرم نشان دهم که برخورد منفی نبینم؟ ؛ معرفی کتاب

بیان صریح احساسات راهی برای جلب صمیمیت است. وقتی شما احساسات خود را می پذیرید، در بیان احساس خود را از این قاعده استفاده می کنید. مثلا وقتی بدون اطلاع دیر به خونه می روید همسرتان عصبانی می شود. اما عباراتی که با ضمیر تو شروع می شوند مانند: «تو من را عصبانی میکنی!» با واسطه هستند و این باعث فرار از مسئولیت پذیری فرد محسوب می شود.

چگونه احساساتمان را بیان کنیم که همسرمان از زیر بار مسئولیت فرار نکند؟

زمانی که یکی از زوجین نارضایتیش را به شیوه ای محتاطانه و با استفاده از عبارات غیر مستقیم و سرزنش آمیز بیان می کند مانند: «تو مرا مایوس می کنی!»، طرف مقابل بیشتر احتمال دارد که واکنش منفی و خصمانه نشان دهد. در مقابل زمانی که زوج ها نارضایتیشان را جسورانه و با استفاده از جملات مستقیم بیان می کنند، مانند: «من ناراحتم یا من رنجیدم»، احتمال همدلی و صمیمیت یا برخورد آشتی جویانه بیشتر وجود خواهد داشت.

معرفی کتاب هفت عادت خانواده های موفق

کتابی که در این بخش به شما معرفی می کنم: کتاب هفت عادت خانواده های موفق نوشته استفاون کاوی و ترجمه ندا شادنظر است که در 335 صفحه به چاپ رسیده است. این کتاب به مهم ترین دغدغه های جامعه امروز، خانواده پرداخته است. هیچ خانواده ای از پالش میان اعضای ان یا با جهان بیرونی ایمن نیست.

نویسنده در این کتاب نشان می دهد که چگونه هفت عادت، اصولی جهانی و بدیهی را تبیین می کند که به واسطه آن اعضای خانواده با یکدیگر ارتباطی مؤثر برقرار می کنند، هدف گذاری می کنند و راه هایی خلاق و با معنا برای حل مشکلات و پیشبرد روابط شان ایجاد می کنند.

برچسب ها
  • اگر این مطلب برات مفید بود و فکر می کنی ممکنه به افرادی دیگه‌ای هم کمک کنه اون رو برای دیگران ارسال کن

لطفا در مورد محتوای این صفحه نظر بدهید یا سوالاتتان را مطرح کنید . ما از ایجاد بحث و گفتگو در مورد محتوای منتشر شده در سایتمان استقبال می کنیم

نیاز به مشاوره دارید ؟